שלי יחימוביץ'? כי היא באה לעבוד

אז מה אם אני עובדת בחינוך במשרה מלאה? אז מה אם אני מחנכת כיתה, רכזת מקצוע ומגישה 4 כיתות לבגרות? אז מה אם אני נשואה ואם לשלושה שעדיין זקוקים לי, למרות שגדלו.
זה לא משנה כנראה למי שהחליט שאני אהיה מנהלת הקמפיין של שלי יחימוביץ' לראשות מפלגת העבודה במודיעין.
הקמפיין האמיתי נמצא כולו ברחבי האינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות. מי שאינו מחובר, אינו מודע כלל לכך שיש בחירות פנימיות לראשות מפלגת העבודה בעוד שבועיים וחצי וקל לי לזהות את אלה שאינם מחוברים לרשת, כי כשאני מתקשרת להזכיר להם הם נדהמים:"מה?! עוד פעם פריימריז?!"
אז כן. עוד פעם פריימריז.
בחוקה של המפלגה נקבע, שבתוך 14 חודשים מיום הבחירות יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה (במידה ומפלגת העבודה לא בממשלה), וכך מצאתי את עצמי שוב בסבך של הפריימריז.
רק לפני דקה סיימנו קמפיין לבחירות לממשלה, דקה לפני זה הצבעות פנימיות למועמדים להיות חברי כנסת ברשימת העבודה, דקה קודם בחרנו בשלי כראשת מפלגת העבודה ולא נשכח את הבחירות המוניציפליות והנה שוב.
המצחיק הוא שאין אף אחד שרוצה בזה. כולם סובלים מזה אבל נאנקים בשקט תחת ההחלטות שהם עצמם חוקקו בחוקת המפלגה.
לא עזרו לי כל נסיונות ההתחמקות.  האיום הגדול ששלי לא תיבחר לראשות מפלגת העבודה ,מבחינתי, הכריע את כל השאר וכך אני מוצאת את עצמי בזמן האחרון שקועה עמוק בתוך פוסטים בעד ונגד שלי יחימוביץ מול בוז'י הרצוג.
-"אבל מה קרה לך עם שלי יחימוביץ'? פעם לא היית ככה בכלל!" אומר לי אחד הדודים שמנסה בכל כוחותיו לשמור אתי על קשר חם ומשפחתי למרות ההבדלים העצומים בדעות הפוליטיות שלנו.
-"פעם לא הייתה שלי יחימוביץ'", אני עונה לו.
ולמה שאני אנסח שוב את מה שהצליחו מאות פוסטים לנסח טוב ממני ברשת? הנה מעט טעימות מפוסטים נבחרים שמסבירים מה קרה להם עם שלי יחימוביץ.
ח"כ סתיו שפיר : "…וכדי שננצח אנחנו צריכים את שלי בהנהגת המפלגה. כדי להמחיש מה זו הפוליטיקה הזו, הפוליטיקה החדשה שכל כך הרבה דיברו עליה, אבל מעטים הם הפוליטיקאים שבאמת עושים אותה ומקיימים אותה ביומיום שלהם.
בצניעות הדרך, באמת המילים ובנכונות האידיאולוגית באמת לשנות."
רמי הוד, חבר בכח לעובדים :"…מטרת התמיכה ביחימוביץ' היא להבטיח שתהיה בישראל מפלגה סוציאל-דמוקרטית שלא מתרפסת בפני ההון-שלטון, פועלת למען מדינת רווחה ולא חוזרת על טעויות העבר שהובילו את העבודה להיות צל חיוור של הימין הכלכלי."
ח"כ עמר בר-לב:"…אין לי ספק כי לשלי יש את התכונות המנהיגותיות, את הנחישות ואת היכולות בכדי להוביל את המפלגה כגוף אפקטיבי ובעל השפעה מכרעת.
כמי שיצא לו לראות מנהיגים ברגעי משבר והכרעה, וכמי שיצא לו לעמוד לצידה של יחימוביץ' לאורך השנה האחרונה, גיליתי אצל שלי יכולת אמיתית לתפקד בקור רוח, בנחישות ובמנהיגות בסיטואציות מורכבות ולא פשוטות גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית, לקחת אחריות ולנוע קדימה…"
זיוה רחמים, מנהלת פרויקטים וחברה בצוות המתנדבים של שלי :"…"שלי היא המודל למנהיגה מכיוון שהיא באה לשרת עניין ולא את עצמה, מכיוון שהיא נאמנה לערכיה, מכיוון שהיא אמיצה ומקורית. שלי איננה חוששת לשחות כנגד הזרם, ולמנהיגים כמותה זקוקה מדינת ישראל כאוויר לנשימה. היא פוליטיקאית מבריקה, חרוצה ואמינה.
בשירותה בכנסת ישראל שלי הוכיחה שהיא פרלמנטרית בחסד, יבול החקיקה שלה מוכיח כי היא באה לעבוד…"
אור קשת, פעיל במפלגה:"…תרמתי 50 שקלים לקמפיין של שלי.
גם אצלי הכיס לוחץ, ובכל זאת תרמתי לקמפיין של שלי לראשות המפלגה. רוב הפוליטיקאים בכלל לא סופרים תרומה צנועה כזאת, כי את עיקר כספם הם מגייסים מבעלי הון ומקורבים. אצל שלי תרומה כזאת היא סטנדרט, משום שכוחה הפוליטי מבוסס עלינו – אנשים רגילים ואכפתיים, אנשים מהדלת ממול, כאלה שביכולתם לתרום תרומות צנועות."
קובי אוז, זמר ויוצר:"…שלי החזירה את הכבוד לעבודה ולערכיה".

אני מאלצת את עצמי להפסיק כאן למרות שהרשת מלאה בפוסטים רבים ראויים לציטוט. יש כאן קו מנחה.

כולם מזהים שסוף סוף הגיעה פוליטיקאית שהיא גם מנהיגה. הגיעה פוליטיקאית שיש לה חזון אידיאולוגי, אומץ לב, יושר וחריצות והיא באה לעבוד.

התכונות הללו הן אלה שיוצרות את הכריזמה שכל כך חסרה בפוליטיקאים האחרים. אותם פוליטיקאים שמעולם לא גרמו לי לכתוב יותר משורה אחת על פוליטיקה כל חיי.

מתויג , , , , , ,

להשאיר תגובה

